School of Tourism and Hospitality Management
Permanent URI for this community
Browse
Browsing School of Tourism and Hospitality Management by Title
Now showing 1 - 20 of 166
Results Per Page
Sort Options
Item Cooperation in health and wellness tourism connectivity between Thailand and Malaysia(International Journal of Tourism Sciences, 2019-05-19) Timothy J.Lee/ Chiranuch Sopha/Chompunuch JittithavornThailand and Malaysia are in a Southeast Asia Region that builds cooperative tourism promotion under the ASEAN Tourism Connectivity framework. The two countries must utilize their unique identities to build differentiation in their sales and promotion schemes but keep their coherence and co-promotion. While Thailand has paid attention to Thai herbs for physical and mind therapy, Malaysia has put its emphasis on the spa industry. Moreover, the two have introduced integration between Phuket and Langkawi to provide effective health and wellness connectivity destinations. Such cooperation will help to boost tourism connectivity within Southeast Asian countries. This paper aims to reach a clear understanding of how each country uses health and wellness tourism to attract tourists both domestically and internationally so that such cooperation and connectivity will help to promote the industry.Item Dusit Bistro & Co-working Spaceร่วมกิจกรรม SDU มีโชว์(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-02-22) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันพุธที่ 22 กุมภาพันธ์ 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ ได้นำนักศึกษา จาก Barista Club ร่วมออกบูธในกิจกรรม SDU มีโชว์ ที่จัดขึ้นโดยคณะมุนษย์ศาสตร์และสัมคมศาสตร์ ในกิจกรรมดังกล่าว Barista Club ได้ออกบูธโชว์ทักษะทางด้านกาแฟ โดยการนำร้าน Dusit Bistro & Co-working Space ลงไปจำหน่ายเครื่องดื่มในงาน เป็นการนำเสนอเครื่องดื่มกาแฟในรูปแบบ Slow Bar จากเครื่อง Flair Espresso ที่เป็นการสกัดกาแฟได้แรงดัน และแรงจาก Barista ซึ่งในการจำหน่ายนักศึกษาได้เสนอความแตกต่างของการสกัดกาแฟ และนำเสนอเมล็ดกาแฟทั้งแบบคั่วกลาง และคั่วเข้มที่ทำให้ผู้ใช้บริการสามารถเลือกสรรค์Item Dusit Bistro Fair(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-02-09) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันที่ 9, 16, 23 กุมภาพันธ์ 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ ได้ร่วมกับ Barista Club จัดกิจกรรม "Dusit Bistro Fair“ เพื่อให้นักศึกษาได้ฝึกทักษะการเป็นผู้ประกอบการโดยจำลองธุรกิจขนาดเล็กจำหน่วยอาหาร ควบคู่ไปกับการทำการตลาดและการนำเสนอสินค้าให้มีความน่าสนใจ โดยในกิจกรรมนี้มีนักศึกษาให้ความสนใจเปิดธุรกิจหลายหลาย เช่น ครัวซ็องเนยสดหอมกรุ่น แซนวิชห่มผ้า ถังหูหลู สลัดโรลสำหรับคนรักสุขภาพ ข้าวโพดคลุกเนยสด เฟรสฟราย และยังได้รับความร่วมมือจากคณะครุศาสตร์ในการให้นักศึกษาเข้าร่วมบรรเลงเพลง Acoustic คลายเครียด คลายร้อน จากนักศึกษาคณะครุศาสตร์ ร่วมกับโรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ ณ Dusit Bistro & co-working Space มหาวิทยาลัยสวนดุสิตItem Enhancing 3-Star Hotels to Wellness Hotels through User-Centered and UX/UI Design: A Case Study in Hua Hin District, Prachuap Khiri Khan(Journal of Multidisciplinary in Social Sciences by Research and Development institute, Suan Dusit University, 2024-10-24) พิชญ์สินี พุทธิทวีศรี/ณัฏฐา ผิวมา/วรรณพรรธน์ ริมผดี/ณฐิตา อินทร์ยะThis research investigates the transformation of 3-star hotels into wellness hotels through user-centered and UX/UI design approaches in Hua Hin District, Prachuap Khiri Khan. The study employed a mixed-methods approach, combining qualitative interviews with three key informants and a quantitative survey of 50 tourists. The qualitative component provided in-depth insights into wellness tourism trends and challenges, while the quantitative survey assessed tourists’ preferences and expectations regarding wellness amenities and services. Key qualitative findings revealed that successful wellness hotel transformations require a comprehensive approach integrating physical design, service offerings, and digital experiences. Quantitative results showed that tourists prioritize hydrotherapy (16.7%), health exercise (16.0%), and massage (12.8%) as top wellness activities. For dining, 30.9% emphasized healthy food menus, and 20.0% prioritized healthy beverages. Based on these insights, prototypes for websites, menus, and signage were developed and evaluated by 50 hotel entrepreneurs and related agencies. The overall satisfaction with the prototypes was high (mean = 4.24, SD = 0.267). This research contributes to understanding that user-centered and UX/UI design can effectively transform 3-star hotels into wellness-oriented establishments. The high satisfaction ratings suggest that the developed prototypes have significant potential for enhancing user experiences and hotel competitiveness in the wellness tourism market. These findings provide design strategies, services, and product information for 3-star hotels seeking to enhance their offerings and competitiveness in the evolving wellness tourism market, potentially contributing to the broader development of wellness tourism in Thailand.Item Gastronomic Tourism in Ayutthaya, Thailand(Proceedings of the International Conference on Tourism, Transport, and Logistics, 2013-02-02) Ladapha Pullphothong, Chiranut SophaThai gastronomic tourism involves culinary heritage resources basis and theirs amazing tourist destinations which can be generated the squander of the long history of Thai culinary heritage resources. This article addresses this by drawing together knowledge of gastronomy involving with tourism aspect in order to develop a better understanding of the meaning, role, and the importance of gastronomy and culinary heritage in Thailand tourism. Particular attention is paid to the relationship between the forces of localization and the potential for being the gastronomic destination of Ayutthaya. The aim of this paper is to present the gastronomic tourism in Ayutthaya, Thailand. The study was using qualitative method. Data were gathered from documentaries, interviewing, observation and exploring geographic of the tourism area. The result of the culinary aspect discovered that there are the most popular menus of Thai dishes and desserts among those Thai and foreign tourists which included kouy tiew rue, Thai styled rice noodle soup with vegetable and meat: kung-mae-naam-pao, charcoal grilled river prawn, and the dessert is the candy floss wrapped with roti flour.Item Innovative Value Added to Aquatic Weed for use as Packaging to Promote Identity and Increase Good Agricultural Practice Products Value of Homkhajorn Farm in Accordance with the Green Economy Guidelines(2024-06-27) Sarath Simsiri, Mana Eiambua, Narintorn Sorrawitsirakul, Ratananaphadol Smitinand, Waniga Kerdbang, Suttida Supasopon, Satanawat PrakobpolInnovative value added to Aquatic Weed as Packaging to promote identity and increase the value of Good Agricultural Practice Products of Homkhajorn Farm in accordance with the Green Economy guidelines is a study of the facts and knowledge by specifying some variations for the rational results with related variations, including the independent variation that affects the dependent variation. The purpose of this study was to understand the value-added m ethod for aquatic weeds as a packaging to promotes identity and adding values to Good Agricultural Practice Products of Homkhajorn Farm in accordance with green economy, to create packaging prototypes that promotes identity and adding values to Homkhajorn Farm’s Good Agricultural Practice Products with green economy and to suggest guidelines for increasing the values of aquatic weeds as a packaging that promotes the identity and adding values to Homkhajorn Farm’s Good Agricultural Practice Products with green economy. The research is therefore based on the question as following: (1) Is there a way to increase the value of aquatic weeds as a packaging that promotes the identity and value adding to Homkhajorn Farm’s Good Agricultural Practice Products with the green economy?, (2) What kind of Packaging that promotes identity and adding values to Homkhajorn Farm 's Good Agricultural Practice Products with the green economy and (3) How to use aquatic weed packaging to promote identity and add values to Homkhajorn Farm’s Good Agricultural Practice Products? by collecting data of 81 samples for the Preliminary study and 188 samples for the main study. The research tools were testified by Cronbach's alpha coefficient to find the credibility of the research tools, Data analysis using frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test independent, and Regression analysis to study the relationship between Independent variation and Dependent variation, which will show the results of relational levels between the tested variations.Most of the sample groups agreed that the outside packaging should initially focus on covering, protecting, and indicating product information. In terms of inside packaging or shockproof it should be emphasized on preventing products, convenience to reuse, aesthetic and attractive appearance, the product’s uniqueness as well as increasing the values of the product. The regression analysis results of outer packaging utilization indicate that the variation of product’s covering, protection, extension, reuse, appearance and identity tend be the factors that can increase the values of Homkhajorn Farm’s melon products. Also, the regression analysis of shockproof packaging utilization showed that the variations of packaging convenience, aesthetics, attractiveness and product identity are all factors that can also increase product values.Item Lampang On the Go(2023-11-20) พิมพ์มาดา วิชาศิลป์; ณัฐรฐนนท์ กานต์รวีกุลธนาItem Lessons Learned from Community-Based Tourism: An Analysis of a Case Study(FMDB Transactions on Sustainable Management Letter, 2023-02-01) Aunkrisa Sangchumnong; Saowatarn Samanit; Sarat Ritronasak; Jutamas Chaopipattanna; Tipvimon PrasertsriCommunity-based tourism is becoming popular, and the better-improved community and tourism convince many communities. This research focuses on Ban Sam Kha's experience; however, a lack of tourist development and promotion expertise will make them fail quickly. Knowing other communities' experiences will help. This qualitative participatory action research project used planning, acting, observing, and reflecting on the findings with target group action review (AAR) questions. The data gathering methods were conducted with 10 participants using in-depth interviews, 50 villagers in a knowledge exchange, and three rounds of a focus group discussion with 25 participants. From the results, Ban Sam Kha Community is an experience tourism destination with learning from community knowledge based on the creativity of the research process leading to tourism activities and tourist routes that connect the wisdom of various communities and their community ways that have been applied to the successful solving of development problems, which can be defined as “experience tourism and community learning”. This research includes policy recommendations and a model for others to use. Thus, all relevant parties in all sectors should cooperate in policy formation to decide policies and devise directions and strategies for their practical deployment.Item SDU Smart Idol 2023(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-03-25) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันเสาร์ที่ 25 มีนาคม พ.ศ. 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการได้ร่วมนักศึกษาเข้าร่วมกิจกรรม SDU Smart Idol 2023 จัดขึ้นโดยกองพัฒนานักศึกษา มหาวิทยาลัยสวนดุสิต โดยในกิจกรรมดังกล่าว นักศึกษาได้เข้าร่วมการแข่งขัน SDU Speech Contest 2023, SDU VARLORANT Championship, SDU Big Show 2023, และ SDU Smart Idol 2023 ซึ่งกิจกรรมมีวัตถุประสงค์เพื่อส่งเสริมให้นักศึกษาให้มีบุคลิกภาพดี มีจิตสาธารณะ มีความเป็นผู้นำ และมีความกล้าแสดงออก เป็นแบบอย่างที่ดีให้กับนักศึกษา สร้างเครือข่ายความสัมพันธ์อันดีระหว่างคณาจารย์ นักศึกษา เจ้าหน้าที่ ศิษย์เก่า และเพื่อให้นักศึกษาได้ซึมซับความเป็นสวนดุสิตและเกิดความภาคภูมิใจในการเป็นส่วนหนึ่งของมหาวิทยาลัยสวนดุสิต และเกิดความเป็นอันหนึ่งอันเดียวกัน จากกิจกรรมนี้ นักศึกษาของโรงเรียนฯ ได้รับรางวัลดังนี้ รางวัลรองชนะเลิศอันดับ 1 การแข่งขัน SDU VARLORANT Championship รางวัลการใช้ภาษาไทยดีเด่น การแข่งขัน SDU Speech Contest 2023 และรางวัลชมเชย การแข่งขัน SDU Big Show 2023Item SuanDusit Love Music(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-03-28) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันอังคารที่ 28 มีนาคม พ.ศ. 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการได้ร่วมส่งนักศึกษาเข้า“การประกวดวงดนตรีโฟล์คซอง Suan Dusit Love Music” จัดขึ้นโดยกองพัฒนานักศึกษา มหาวิทยาลัยสวนดุสิต โดยในกิจกรรมดังกล่าว นักศึกษาจากหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาผู้ประกอบการธุรกิจบริการและการท่องเที่ยว เข้าร่วมประกวด ณ ลานกิจกรรมอาคาร 1 มหาวิทยาลัยสวนดุสิต สมาชิกในวงได้แก่ 1. นายวุฒิ วิสารทะ (เต็ง) 🎸 2. นางสาวรพีพัฒน์ นิตทิม (บัวใบ) 🎤 3. นางสาวมินทร์วดี ระยัน (เอมี่) 🎼Item Teacher Skill Development : Growth Mindset(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-03-29) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันพุธที่ 29 มีนาคม 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ ร่วมกับ คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต จัดอบรมการพัฒนาบุคลิกภาพความเป็นครู ในหัวข้อ "Smart Teacher“ ให้กับนักศึกษาคณะครุศาสตร์ ในโครงการกิจกรรมเสริมความเป็นครู "Teacher Skill Development: Growth Mindset" เพื่อตอบสนองการพัฒนานักศึกษาและแก้ไขปัญหากรณีเร่งด่วน ด้านงานพัฒนาคุณภาพนักศึกษาของคณะครุศาสตร์ สำหรับนักศึกษาคณะครุศาสตร์ ณ Activity Space 2 มหาวิทยาลัยสวนดุสิตItem The Platform Development for Creative Tourism Route Design to Tourists in Suphan Buri Province.(Journal of ASEAN PLUS Studies, 2024-01-01) Chatphattaraphon T.; Phattharasorn T.; Prasertsut S.; Wichasin P.Item THM Open House 2023(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-01-17) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันที่ 17 มกราคม 2566 โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต จัดกิจกรรม THM Open House 2023 เพื่อประชาสัมพันธ์หลักสูตรที่เปิดรับนักศึกษาในระบบ TCAS 66 ภายในงานมีกิจกรรมบูธแนะแนวการศึกษาต่อในหลักสูตร ได้แก่ สาขาวิชาสหวิทยาการการท่องเที่ยว สาขาวิชาผู้ประกอบการธุรกิจบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาธุรกิจการบิน สาขาวิชาธุรกิจการโรงแรม พร้อมนำครูแนะแนวและนักเรียนที่สนใจเข้าร่วมงาน กว่า 100 คน หมุนเวียนเยี่ยมชม Excellent Center ของโรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการไม่ว่าจะเป็นด้านการผสมและบริการธุรกิจเครื่องดื่ม Dusit Bistro & Co-working Space ด้านธุรกิจการโรงแรม โรงแรมสวนดุสิต เพลส ด้านธุรกิจการบิน ห้องปฏิบัติการการบินจำลอง (Mock-Up) ด้านการจัดการเรียนในสอนแบบ Hybrid เป็นต้น และได้รับเกียรติจากผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.พิมพ์มาดา วิชาศิลป์ คณบดีโรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ เป็นประธานในพิธีเปิดและกล่าวต้อนรับ ณ โถงด้านหน้าห้องประชุม อาคารรักตะกนิษฐ ชั้น 1 และผ่านระบบออนไลน์ ผ่าน Facebook Live page “โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ ม.สวนดุสิต”Item THM Smart IDOL 2023(โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-02-24) ฝ่ายการตลาดและการสื่อสารองค์กร โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการเมื่อวันศุกร์ที่ 24 กุมภาพันธ์ 2566 ฝ่ายพัฒนานักศึกษา โรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ จัดกิจกรรม THM Smart IDOL 2023 เพื่อค้าหาตัวแทนนักศึกษาที่มี บุคลิกภาพดี เหมาะสมกับอุตสาหกรรมบริการ มีทักษะความรู้ ความสามารถ มีความกล้าแสดงออก มีปฏิพานไหวพริบ และการแสดงออกถึงความเป็นผู้นำ โดยเปิดรับสมัครทั้งนักศึกษา ชาย หญิง และ LGBTQ+ จากนักศึกษารหัส 65, 64 และ 63 ซึ่งมีนักศึกษาสนใจเข้าร่วมการประกวน จำนวน 25 คน ในการประกวดครั้งนี้ได้รับเกียรติจาก อาจารย์ เธียรรัตน์ ฉัตรภัทรพล รองคณบดีโรงเรียนการท่องเที่ยวและการบริการ เป็นกรรมการร่วมกับคณาจารย์จากฝ่ายพัฒนานักศึกษา จำนวนรวม 6 ท่าน ณ ลานกิจกรรม Activity Space 2 มหาวิทยาลัยสวนดุสิตItem Toward Integration of Museum-Tourism Destination Management in Thailand: A Qualitative Analysis of Employee Perspectives(สำนักพิมพ์รัชตภาคย์, 2024-04-06) Aunkrisa Sangchumnong; Manop Saengchamnong; Juthaporn Boonkheereerut; Nipont Raviyan; Jutamas ChaopipattanaThis research aims to understand the satisfaction, needs, expectations, and concerns of the main stakeholders in the organization and to suggest management guidelines to improve the satisfaction, needs, expectations, and concerns of the main stakeholders in the organization. The findings of the workshop study, which involved 44 key informants chosen through a methodical sampling process as stakeholders in science and tourism museum organizations, may provide insight into how staff members relate to the operation in terms of their needs, expectations, and expressions of satisfaction, safety, occupational hygiene, and working conditions. The study found that there were differing opinions among the staff members regarding the organization's vision and mission. It also identified important problems regarding the museum's role in advancing scientific knowledge, disseminating scientific knowledge, promoting educational equity, and presenting museum tourism. The outcome suggested a set of management guidelines, such as 1) creating an inspiring environment that might satisfy the stakeholders and fulfill the intended goals; 2) work-life balance; 3) satisfaction improvement; 4) diverse skills promotion and development; 5) transparent leadership; and 6) effective communication channels.Item กระเป๋าถือสำหรับสุภาพสตรี(สิทธิบัตรการออกแบบผลิตภัณฑ์, 2023-11-30) มานะ เอี่ยมบัว; สุทัศน์ จันบัวลาItem กระเป๋าสะพายสำหรับสุภาพสตรี(2023-11-30) มานะ เอี่ยมบัว; สุทัศน์ จันบัวลาItem กระเป๋าใส่ไอเเพด(สิทธิบัตรการออกแบบผลิตภัณฑ์, 2023-11-30) มานะ เอี่ยมบัว; สุทัศน์ จันบัวลาItem การจัดการห่วงโซ่คุณค่าของการท่องเที่ยวเชิงเกษตร บนฐานของวิถีชีวิตเกษตรกรรูปแบบใหม่ จังหวัดนครนายก(Journal of Roi Kaensarn Academi, 2024-10-30) เพ็ญพักร์ศิณา วิเชียรวรรณ; มงคลชัย บุญแก้ว; รุ่งนภา เลิศพัชรพงศ์; วริษฐา แก่นสานสันติThe objective of this research is to create guidelines for managing the value chain of agro-tourism activities based on a new way of life for farmers Nakhon Nayok Province. The qualitative research was carried out by preparing the research tool as a semi-structured interview and consisted of in-depth interviews with46 key-informants from theagricultural tourism attraction operators, tour operator, officials in the provincial tourism authority of Thailand, agencies officials in government, agencies related to agricultural tourism destinations including tourists. This study used the purposive sampling method as well as researching and collecting information on the internet, articles, books, related research and various documents that are secondary data usedfor data analysis and thematic analysis.Research results found that guidelines for managing the activity value chain of agro-tourism on the basis of a new way of life for farmers, including: 1. Designing activities of of agro-tourism attractions by integrating activities public relations linking information on activities of agro-tourism destinations to visitors who may not have visited directly but come buy things, come see agricultural demonstrations, growing vegetables and fruits for types of tourism that involve visiting or stopping to purchase products during the travel route including for day trip types. 2. Ability of the operator able to explain agro-tourism activities in demonstration formats and providing knowledge of tourist attractions various stages of production that are prepared for both raw materials and equipment to demonstrate for tourists who visit tourist activities. 3. Service processes of tourist attractions include certainty in time management, flexibility, helping to increase service efficiency which is the detailed program of activities to be carried out gives tourists confidence by providing additional value to the tourist attractions visited. 4. After-sales service is a service used to increase or maintain added value of tourism services, including tourists' satisfaction and dissatisfaction with agricultural tourism destinations. Using technology as a tool to track satisfaction after receiving services create long-term with good relationships with tourists and visitorsใItem การจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐานต่อพัฒนาทักษะการวางแผน การทำงานเป็นทีม และการคิดเชิงวิพากษ์อย่างเป็นระบบ ในรายวิชาการควบคุมต้นทุนอาหารและเครื่องดื่มของนักศึกษาชั้นปีที่ 3 สาขาวิชาธุรกิจการโรงแรม มหาวิทยาลัยสวนดุสิต(มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2023-09-06) เอกชัย จากศรีพรหมบทความนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อพัฒนาการเรียนรู้เรื่อง “การใช้โครงงานเป็นฐานต่อการพัฒนาทักษะการวางแผน การทำงานเป็นทีม และการคิดเชิงวิพากษ์อย่างเป็นระบบ” โดยศึกษารูปแบบการจัดการเรียนรู้ที่ใช้โครงงานเป็นฐาน (Project Based Learning) ผ่านการสรุปเป็นขั้นตอนและนำไปเป็นส่วนหนึ่งในกระบวนการจัดการเรียนการสอนที่มุ่งให้ผู้เรียนได้เชื่อมโยงกับประสบการณ์จริง สู่การเรียนรู้หาคำตอบด้วยการลงมือค้นคว้า ปฏิบัติจริง โดยเน้นประสบการณ์ในการปฏิบัติงานแก่ผู้เรียนเหมือนกับการทำงานในชีวิตจริงอย่างเป็นระบบ แต่การที่ผู้สอนจะสามารถถ่ายทอดทั้งทักษะการวางแผน การทำงานเป็นทีม และการคิดเชิงวิพากษ์อย่างเป็นระบบ ตามขั้นตอนที่ได้จากการสังเคราะห์ไปพร้อมๆ กันอย่างมีประสิทธิภาพจำเป็นต้องอาศัยรูปแบบการจัดการความรู้ที่ใช้ในการเรียนการสอนโดยใช้โครงงานเป็นฐาน(Project Based Learning) ที่มีความแปลกใหม่ สร้างสรรค์ และเหมาะสมกับพฤติกรรมการเรียนรู้ของผู้เรียนในยุคปัจจุบัน ทั้งนี้ เพื่อหวังให้สามารถพัฒนาองค์ความรู้ที่ใช้ในการเรียนการสอน ให้เกิดผลทั้งในด้านการพัฒนาทักษะ การวางแผน การทำงานเป็นทีม และการคิดเชิงวิพากษ์อย่างเป็นระบบให้กับผู้เรียนฯ ได้อย่างเป็นรูปธรรมและเกิดประโยชน์สูงสุด ซึ่งจะนำไปสู่เป้าหมายในการส่งเสริมและพัฒนาให้ผู้เรียนมีทักษะด้านต่างๆ ได้อย่างสมบูรณ์แบบและมีประสิทธิภาพต่อไป