Specific Areas
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Specific Areas by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
Item Research and Development of Neoclassical Thai Lady Curriculumby using Lesson Study through Professional Learning Community in Rajinibon School(Pecera Thailand, 2017) Piroon SirisakdiItem Development of Designing Science Lesson Plan and Implementing Abilities of Student Teacher by using Lesson Study Approach Together with PLC(Pecera Thailand, 2017) Amornrat Boobpachote; Pitulawan Supautumporn; Nampung Supautumporn; Pornthep ChantraukritItem Item Arts Productivity Ability Development by 5 Step Learning Process and Think-Pair-Share Activities for Grade 1 Students through LS in PLC(Pecera Thailand, 2017) Kasirapat PanthongItem Collaborative Learning Development based on Professional Learning Community and Lesson Study Approach for Novice Teachers of Plearnpattana Secondary School(Pecera Thailand, 2017) Phurithat Chaiwattanakun; Thitamon Sansri; Tanaporn Srisiripan; Weena WongwaiwitItem Mathematic Problem Solving Ability Development of Grade 4 Students through 5 Step Learning and Peer Coaching with LSPLC in Thailand(Pecera Thailand, 2017) Pornkanok Chomdee; Phatarapol LapkiartipornItem รอยเชื่อมต่อทางการศึกษาจากอนุบาลศึกษาถึงประถมศึกษา(Pecera Thailand, 2017) จีระพันธุ์ พูลพัฒน์; กมลทิพย์ นิ้มคธาวุธItem รอยเชื่อมต่อทางการศึกษาจากโรงเรียนอนุบาลสู่โรงเรียนประถมศึกษา : บทบาทของผู้ปกครอง(Pecera Thailand, 2017) จีระพันธุ์ พูลพัฒน์; พัชรัตน์ ลออปักษาItem SELF CONFIDENCE DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN 3 STUDENTS BY COLLABORATIVE 5(Pecera Thailand, 2017) Busara AeampeeItem Lesson Study in Early Years Education: Collaborations Through Freedom(Pecera Thailand, 2017) Kamkeo KraisoraphongItem การสร้างรอยเชื่อมต่อทางการศึกษาของเด็กอนุบาลเพื่อเข้าสู่ชั้นประถมศึกษา: สภาพและปัญหาของครู(Pecera Thailand, 2017) จีระพันธุ์ พูลพัฒน์; จิตโสภิณ โสหาItem Listening Skill Development of Kindergarten(Pecera Thailand, 2017) Kannika SawangprasertItem How 5-Step Learning Process and Peer-Coaching through LSPLC Help Elevate Computer Ability in Painting Program of Grade 1 Slow Learners(Pecera Thailand, 2017) Rattikarn PutmuenItem ENHANGCING RESPONSIBILITY OF KINDERGARTEN 3 STUDENTs BY 5-STEP LEARNING PROCESS AND GROUP ACTIVITY THROUNG LESSON STUDY WITH PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY(Pecera Thailand, 2018) Satinee KlungninItem SOCIAL SKILLS DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN II STUDENTS BY 5-STEPS LEARNING PROCESS AND GROUP ACTIVITIES THROUGH LESSON STUDY WITH PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY(Pecera Thailand, 2018) Wipawan BamrungsinItem SOCIAL ADAPTABILITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN 1 STUDENTS BY BUDDY ASSISTED ACTIVITY THROUGH LESSON STUDY (LS) WITH PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY (PLC)(Pecera Thailand, 2018) Nattanan ChartsakulsakItem Assessment for Learning (AfL): An Assessment Method Easing University to Workplace Transition of the Early Childhood Preservice Teachers(Suan Dusit University, 2021) Sasanun Bunyawanich; Chayapon Chomchaiya; Nutthaporn OwatnupatThe transformative world driven by computer technology and globalization changes the nature of work. Thus, it is essential that preservice teachers need to be prepared for coping with the demands of the changing job market. The 21st-century skills highlight collaboration, communication, ICT literacy, critical thinking, problem solving, and social and cultural competencies. Assessment for learning (AfL) enhances development of teacher identity of preservice teachers which eases their transition from university to workplace. AfL can foster identity of early childhood preservice teachers because of two main reasons. Firstly, the preservice teachers need to have assessment literacy to help promote students’ learning in school. Having experience AfL in a teacher training program creates understanding of preservice teachers concerning its approach which they can apply AfL strategies in their own early childhood classrooms. Secondly, AfL enhances preservice teachers to have self-regulation in monitoring, designing, and assessing their own learning performance supported by self-reflection. Successfully implementing AfL as a classroom practice greatly relies on decision making of instructors and preservice teachers, and other external factors such as state accountability testing and district policies.Item การจัดการเรียนรู้แบบ MACRO model ในบริบทของครูปฐมวัย MACRO model Learning Management in the Context of Early Childhood Teachers(คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 2021) สุภาพร มูฮำหมัด; นิศารัตน์ อิสระมโนรสในยุคปัจจุบันการเปลี่ยนแปลงเกิดขึ้นอย่างต่อเนื่องตลอดเวลา ทำให้คนเราต้องปรับเปลี่ยนวิถีชีวิตและเรียนรู้ทักษะต่างๆ เพิ่มขึ้นอยู่ตลอดเวลาเช่นเดียวกัน ทักษะในศตวรรษที่21 เป็นทักษะที่สำคัญที่บุคคลพึงมีเพื่อเตรียมตัวสำหรับการดำรงชีวิตในศตวรรษที่ 21 ที่ทุกคนจะต้องเรียนรู้ เพื่อให้ประสบความสำเร็จในการเรียน การทำงาน และการดำรงชีวิต ซึ่งการจัดการเรียนรู้แบบ MACRO model เป็นรูปแบบการจัดการเรียนรู้รูปแบบหนึ่งในศตวรรษที่ 21 เป็นการจัดการเรียนการสอนที่เน้นให้ผู้เรียนสร้างความรู้ใหม่ และสิ่งประดิษฐ์ใหม่ โดยการใช้กระบวนการทางปัญญา กระบวนการทางสังคม และให้ผู้เรียนมีปฏิสัมพันธ์และมีส่วนร่วมในการเรียน สามารถนำความรู้ไปประยุกต์ใช้ได้โดยการจัดการเรียนรู้ตามรูปแบบ MACRO model สามารถนำมาปรับใช้กับกิจกรรมการเรียนการสอนให้กับครูปฐมวัยได้ โดยแบ่งออกเป็น 5 ขั้นตอน ซึ่งแต่ละขั้นตอนมีแนวทาง ได้แก่ 1. ขั้นสร้างแรงจูงใจ (Motivation) ครูผู้สอนร่วมมือกับครูปฐมวัยในการกำหนด หรือตั้งประเด็นความรู้ หรือหัวข้อเกี่ยวกับการเรียนรู้ตามแผนที่ยึดโยงกับหลักสูตร 2. ขั้นการเรียนรู้โดยตรง (Active Learning) คือ ครูผู้สอนให้ความรู้พื้นฐานเกี่ยวกับการสร้างองค์ความรู้3. ขั้นสรุปองค์ความรู้ (Conclusion) ครูปฐมวัยนำผลการอภิปรายและสาธิตที่เป็นผลจากการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ระหว่างกันมากำหนดเป็นความคิดใหม่ หรือความรู้ใหม่ 4. ขั้นรายงานและนำเสนอ (Reporting) ขั้นนี้จะช่วยให้ครูปฐมวัยได้มีโอกาสแสดงผลงานการสร้างความรู้ของตนให้ผู้อื่นรับรู้5. ขั้นการเผยแพร่ความรู้(Obtain) เป็นขั้นของการส่งเสริมให้ครูปฐมวัยได้ฝึกฝนการนำความรู้ความเข้าใจของตนไปประยุกต์ใช้ในสถานการณ์ต่างๆ ที่หลากหลาย ซึ่งจากการที่ผู้เรียนได้มีโอกาสแสวงหาความรู้ด้วยตนเอง ค้นพบความรู้ด้วยตนเอง โดยผู้สอนเป็นเพียงผู้ให้คำแนะนำ จะทำให้ผู้เรียนเกิดความสุขในการเรียนรู้ และเป็นการเรียนรู้ที่มีความยั่งยืนItem A Study of guideline for Reforming Training Program for Pre-service Preschool Teachers, In-service Preschool Teachers, Caregivers, and Teacher Assistants(ครุศาสตร มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม, 2021) Phornchulee Lungka; Chanasuek Nichanong; Wilailak Langka; Nisarat Issaramanorose; Pornluck Intamra; Poonyawee Chiropasworrapong; Ua-aree JanthonThis research aims to study the preparation and development guidelines of early childhood curriculums, including caregiver and teacher assistant training program. The research operation separated into three parts: 1) The knowledge synthesis of early childhood preparation and development systems in Thailand, and six foreign countries, namely The United States of America, England, New Zealand, Japan, Philippines, and Hong Kong ; 2) The developmental guideline studies of early-years curriculums and teaching methodologies for preschool teachers, caregivers, and teacher assistants; 3) The recommendation for Equitable Education Fund (EEF), using as part of the reformation in preschool teacher preparation and development, providing the recommendations for creating the prototypical patterns of preparation and development for the preschool teachers and other personnel. For the qualitative data, the interview information was collected from 101 people who were early years educational specialists, kindergarten executives, preschool teachers, parents. The quantitative data was gathered by using a questionnaire, there were 1,044 responders in six regions of Thailand including the school administrators, preschool teachers, caregivers, and teacher assistants. The quantitative data were analyzed by descriptive statistics and Modified Priority Needs Index (PNI Modified) to forecast and analyze the expected and actual condition. The qualitative data were analyzed by content analysis. The results found that there were four periods of reformation in early childhood development for preschool teachers of Thailand during the last two decades. There were similar and different systems for preparation and development of preschool teachers in six countries. Moreover, the recommendations of preschool teacher preparation, consisting of 12 areas.